Saturday, November 1, 2014

Masalah Air-cond rumah service mahal atau tak memuaskan

Unit terpaksa di buka/di leraikan satu persatu untuk mendapatkan hasil cucian yang memuaskan.elakkan kontraktor yang hanya mencuci unit tanpa menurunkan nya kerana ia boleh mengakibatkan kerosakan yang semakin teruk seperti air menitis setelah beberapa hari digunakan,
ataupun pun chemical yang digunakan jika tidak dibilas dengan sempurna boleh mengakibatkan coil bocor di masa akan datang.
Seperti yang terjadi seperti customer saya ni yang baru sahaja mengservis unit beliau namun tak sampai beberapa minggu air menitis dengan teruk.
Kenapa boleh berlaku sedemikian ?
Kerana kontraktor tersebut hanya mencuci tanpa menurunkan unit,kualiti cucian pasti buruk sekiranya hanya menggunakan cara bergitu kerana unit tersebut mempunyai dua coil penyejuk,iaitu didepan dan belakang (coil berbentuk V).
Cara tersebut mungkin berkesan hanya pada unit yang hanya mempunyai coil hadapan seperti brand YORK atau ACSON.
Apabila cucian tidak sempurna maka saluran untuk air keluar coil belakang akan tersumbat dan pasti air akan melimpah dan menitis.

Kami menyediakan perkhidmatan membekal,memasang,membaiki dan mengservis pelbagai jenis penghawa dingin,kerja elektrik,kerja paip dan sebagainya

TARMIZI 011-25689571

No comments:

Post a Comment